In de casus van Flanderijn wordt beschreven wat het kantoor doet om meer inzicht te krijgen in welke oplossingen werken voor hun debiteurklanten. Zo hebben zij een online klantenpanel en een offline groep ervaringsdeskundigen, waarbij ze hun klanten het hemd van het lijf vragen en goed luisteren naar de antwoorden.
De casus van Zuyd Groep draait om een mobiele escaperoom die de wijk ingaat en inzetbaar is voor meerdere doelgroepen. De oplossing van de escaperoom ligt in het in gesprek gaan met de deurwaarder om tot oplossingen te komen.
Wigger Van het Laar heeft in samenwerking met een schulddienstverlener een kennissessie verzorgd voor werkgevers: Mijn werknemer heeft schulden. Wat nu? De deelnemers kregen informatie over signalen om de problemen bij werknemers al vroeg te signaleren maar ook wat ze kunnen doen als er een loonbeslag gelegd wordt.
Op dit moment beraadt de jury zich nog over deze drie inzendingen. Volgende week (week 15) zal de winnaar van de PROP-award bekend worden gemaakt.
Wat is ook weer de PROP-award?
In het ambt van gerechtsdeurwaarder zoek je regelmatig naar oplossingen voor zowel schuldeisers als debiteuren. Omdat die pragmatische oplossingen bijdragen aan een effectieve aanpak van de schuldenproblematiek en een mooiere maatschappij, wil de KBvG graag laten blijken hoezeer dat gewaardeerd wordt.
Meer informatie over de voorwaarden voor nominatie.
Ook meedingen?
Ook voor de maand juli 2022 kun je meedoen met de KBvG PROP-award. Stuur je nominatie in vóór 1 juli en maak kans op de bronzen prop, het symbool van het naar de prullenbak verwijzen van het probleem dat is opgelost.